Se fac pentru fiecare loc de muncă pe posturile de lucru, prin metode moderne și adaptate domeniului de activitate și mediului de lucru, conform Legii 319/2006.
art. 12. (a). Administratorul are obligația să realizeze sau să fie în posesia unei evaluări a riscurilor pentru securitatea și sănătatea în muncă, inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri.
art.7.4.(a). Administratorul are obligația să evalueze riscurile pentru securitatea și sănătatea lucrătorilor, inclusiv la alegerea echipamentelor de muncă, a substanțelor sau preparatelor chimice utilizate și la amenajarea locurilor de muncă.
Scopul principal al evaluării riscurilor profesionale este:
- Protejarea sănătății și securității lucrătorilor;
- Ajută la diminuarea posibilităților de vătămare a lucrătorilor și de afectare a mediului ca urmare a activităților legate de muncă;
- De asemenea, ajută la menținerea competitivității și productivității întreprinderii;
Se identifică factori de risc pentru fiecare componentă a sistemului de muncă din cadrul locului de muncă analizat: executant, sarcina de muncă, mijloace de muncă, mediu de lucru.
Identificarea factorilor de risc:
-
- Factori de Risc mecanic;
- Factori de Risc termic;
- Factori de Risc electric;
- Factori de Risc chimic si biologic;
Pentru mai multe informații și o ofertă personalizată în funcție de numărul de anagajați, domeniu de activitate și riscurile profesionale.